Direktlänk till inlägg 11 september 2009

Long time...

Av Ronny - 11 september 2009 15:16

Jag har inte skrivit här sedan i januari.

Vet egentligen inte varför… paus i bloggen.


Jag har inte lämnat blod på snart ett år.

Vet egentligen inte varför… paus i blodgivningen.


Jag går nästan aldrig till gymmet längre

Vet egentligen inte varför… trist att gå dit kanske, väl där går det ju bra.


Gör vi så ibland, tror ni?

Tar paus i det vi sett som normalt tidigare?


Undrar vad som tagit den plats och tid som detta tagit tidigare.

Jag har väl gjort något annat… funderar på vad.


Idag är det den 11 september. Flygplan som exploderar i tornen på World Trade Center på Manhattan, och mordet på Anna Lindh på NK ett par kvarter från mitt kontor cirkulerar någonstans där inne i huvudet.


Idag är det den 11 september. Jag har varit på begravning idag. Vi tog farväl av arbetskamrat som till slut förloratde kampen mot sin cancer.


Idag är det den 11 september. Dagen då jag börjar skriva här igen.


Idag är det den 11 september. Dagen jag lovar er att på måndag ska jag gå både till blodcentralen till gymmet igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronny - 22 mars 2011 09:23

Min blogg ligger mer eller mindre nere. Livet går ju upp och ner. Jag har skilt mig, bor hos en ung vacker dam, har sålt huset och letar just nu en ny lya där yngste sonen får plats. Snart är jag uppe igen, snart har jag någonstans att ställa dator...

Av Ronny - 16 november 2009 16:28


   Linus och Hanna   Min äldste son flyttade från radhuset i Järfälla till Malmö den 1 september. Hans flickvän hade kommit in på högskolan i Malmö och därför gick flyttlasset dit det gick. Det kändes helt riktigt den där dagen. De hade häck...

Av Ronny - 16 oktober 2009 15:48


     Jag lyssnade på Socialdemokraternas tidigare biträdande förbundssekreterare, Håkan Juholt, i februari i år. Vi arrangerade då ett par konferenser för våra utbildare och då var Håkan inbjuden. Håkan var bra! Han sa många bra saker. Jag m...

Av Ronny - 25 september 2009 15:30


     Det är fredagen den 25 september, nådens år 2009. Klockan är åtta på morgonen i Sverige. Jag sitter på plats 4 C på ett av Turkish Airlines reguljära plan mellan Istanbul och Stockholm. Här är klockan en timma mer. Jag väcktes bryskt vid hal...

Av Ronny - 26 januari 2009 12:20

  En arbetskamrat ville nyligen ha lite råd inför en resa till Vitryssland. Han skulle genomföra en utbildning för en av den styrande diktaturen förbjudna fria fackföreningarna där. Eftersom jag har ett gäng års erfarenhet av pedagogiska utbildningar...

Ovido - Quiz & Flashcards